Najnowsze komentarze

    Idziemy na spacer

     

    Ruch działa dobroczynnie na cały organizm, jednak by tak było, należy bardzo starannie dobrać rodzaj ruchu do stanu zdrowia i kondycji. Dla osób, które dopiero zaczynają przygodę ze sportem można polecić spacery na świeżym powietrzu. Spacery można uprawiać w każdym wieku, nie wymagają rewelacyjnej kondycji,  aby zacząć je praktykować nie trzeba mieć także żadnych nakładów finansowych. Wystarczą jedynie wygodne buty i ubranie nie krępujące ruchów. Na początku możemy pokonać od jednego do dwóch kilometrów w ciągu 15 – 20 minut. W trakcie spaceru można przez chwilę odpocząć.  Stopniowo można zwiększyć  dystans i spacerować przez 40 minut.

    Spacer jest bezpieczny, poprawia pracę układu sercowo – naczyniowego, wentylację płuc, przemianę materii, pozwala się uspokoić i zrelaksować. Poprawia figurę, obniża poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, poprawia kondycję mięśni, wpływa dobroczynnie na sen. Spacery chronią także przed osteoporozą, zalecane są dla osób chorych na zapalnie stawów, gdyż systematycznie spacerując utrzymuje się odpowiednią ilość płynu w panewce stawowej i wzmacniają mięsnie wokół zmienionych chorobowo stawów, przez co mogą one lepiej funkcjonować. Spacery są dobre nawet dla osób, które chcą schudnąć. Mimo, że jest to dość łagodna firma wysiłku fizycznego pomaga spalić zbędne kalorie i wyrzeźbić zgrabną sylwetkę.

    www.adad-med.pl

     

    Leave a Reply

    You can use these HTML tags

    <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>